Léto roku 623

Ze zpožděním a pro zlepšení přehlednosti situace také zpřeházeně, přinášíme zprávy několika posledních týdnů, a kratochvil, které nás potkali.

Tažení na doly

Armáda Lordaeronu se rozhodla učinit přítrž nemrtvým, kteří stále hojněji vylézali z hraničního dolu. Proto proti nim uspořádala trestnou výpravu a situaci vyřešila bojem. Důl byl zbaven všeho nemrtvého a mor tam nalezený, vypálen. Oblast dále zabezpečuje armáda.

O kus severněji. Církev, pod dnes již bývalým vedením Jana Kováře, podnikla výpad do severního dolu, daleko za linie nepřátel. Jejich přípravy trvaly několik dní a jejich návrat byl poněkud spěšný. Podle jejich zpráv je důl dočista vytěžený a především, v držení nepřátel. Další výpravy v tomhle směru, podle informací, kterých se nám dostalo, garda ani nikdo další, neplánuje.

Ambermill

Před časem odtržené léno Lorda Fenrise, má podle všeho už delší dobu nové vedení. Magistr Shath’amon byl už dávno nahrazen, a podle zpráv, co Ambermill uvolnil, také čelil různým obviněním před tribunálem Kirin Tor. Po skončení jednání byl údajně zbaven všech funkcí a z řad Kirin Tor propuštěn.

Od té doby se Ambermill zdánlivě stále více vzdaluje Hvozdu a jeho problémům a čím dál více uzavírá. Přesto jak se zdá, hvozdu mágové nabízejí pomocnou ruku v mnoha směrech. Zejména poslední velká dodávka obilí, byla Janem Kovářem dopravena z Ambermillských polí.

Naneštěstí byl pan Kovář později ze zemí Ambermillu vykázán, ale zdá se, že vedení Mágokracie, nabídlo tutéž dohodu Lordaeronské gardě, která právě shání farmáře, který by se o ni staral.

Krchov

Na Krchově nám kusy kamenů provozují pokročilou magii iluzí. Ta poslední byla krvavá. A zbaštila jednoho z posledních Kaldorei v zemi. Tedy téměř. Krypta mu ukousla nohu. A nejspíš by toho zbaštila víc, nebýt zásahu čarodějnice, která ostatek těla upálila.

Že je s krchovem cosi v nepořádku potvrzují už dřívější hlášení z přilehlých posádek. Garda tehdy stáhla armády z okolí krchova. Ty se na nové pozice dostavili s nemalým bolehlavem a mnozí si stěžovali i na noční můry. Další armádní tahy v oblasti krchova jsou nám neznámé.

Tedy až na poslední krok Gardy, která údajně celou potíž okolo Krchova, svěřila do rukou Šarlatové Krusády a údajně byli osloveni i mágové z přilehlé země Ambermillské.

Znesvěcený kostel

Jednoho večera došlo k další nehezké události. Jeden elf omráčil druhého. A o pár hodin později jsme jednoho z nich našli mrtvého u oltáře kostela. Podle výpovědi Otce Filipa, se elf sice zabil sám. Přesto není jasné, proč právě v kostele, nebo proč u toho byl občan Ambermillu a co s tím měl společného člen Šarlatové Krusády.

Ať to bylo jakkoliv, Pyrewoodský kostel byl znesvěcen krví a církev proto kostel uzavřela až do doby, než se najde kněz, schopný jej znovu vysvětit.

Horská farma

Horská farma, kterou na podzim napadl jezdec na mrazivém wyrmu, po zimě uvolnila své tajemství. A na farmě vyrostli podivné výhonky. Jak se později ukázalo, šlo o agresivní rostliny, podle všechno vytvořené některou z nákaz, které na farmu svrhli nemrtví. Několik prvním pokusů o nápravu jako u hraničního dolu, selhalo a zbraně se neukázali příliš účinné.

O několik pokusů později došlo k poněkud plamenným závěrům a farma byla zkrátka i s rostlinami spálena. V současnosti má podle všeho probíhat náprava a stabilizace prostoru farmy. Ale podle všeho se plodin z ní dočkáme nejdříve za rok.

Nemrtvé armády

Zvědové nám hlásí, že pohyby provádí také nemrtvé armády. Ty podle všech informací rozšířili někdejší Stříbropolí do podoby nevelké vesničky. A ze Zájezeří vybudovali pohraniční vojenskou pevnost, podobnou té, co má Lordaeron v prostoru hraniční brány.

U Stříbropolí, našel jeden z zvědů také podivný leták, podle kterého probíhala živá diskuze nemrtvých nad tím, jak svou novou vesnici pojmenují. Podle letáku, jsou v nabídce názvy jako Hnilobinky, Dolnohroby nebo Dýmějov.